Felanmälan

Gör enkelt din felanmälan här: Mina sidor

 

Anmäl fel direkt

Som hyresgäst är du enligt hyreslagen, skyldig att anmäla fel och brister i din bostad till fastighetsägaren.
Felanmälan gör du med fördel ovan eller via Telefon 042-36 12 00, måndag, onsdag & fredag mellan klockan 10.00-11.00.

För hyresgäster i Åstorp är felanmälan öppen måndag - fredag 8,30-9,00 samt på telefon 042-50938.

Akuta fel under övriga tider

Vid akuta fel under övriga tider ringer du Jefast fastighetsjour på telefon 042 – 36 12 06. Akuta fel är det när det föreligger risk att människor eller material kan komma till skada, eller när felet innebär avsevärd försämring i boendet.

Exempel på akuta fel:      

  • Stopp i toalettstol                        
  • Stopp i köksvask                        
  • Spis helt strömlös                         
  • Finns inget vatten                         
  • Kyl eller frys trasig                     
  • Tvättmaskiner i tvättstugor trasiga   
  • Vatten stiger upp ur golvbrunn

Exempel på icke akuta fel:

  • Stopp i tvättställ
  • Porttelefon
  • Platta på spis eller ugn trasig
  • Tvättmaskin i lägenhet trasig

TV

Fel på kabel-TV-nätet anmäls via Felanmälan eller till vår Kundtjänst förutom boende i hus med Com Hem där fel på kabel-TV-nätet anmäls direkt till Com Hems kundtjänst på tel 0771 – 55 00 00 eller www.comhem.se.
Telefontid måndag – fredag 8.00 – 21.00, lördag, söndag och helgdag 9.00 – 18.00.